Opera

Dialoge der Karmelitinnen

Dialogues des Carmélites

Francis Poulenc (1899–1963)
Opera in three Acts
Libretto by the Composer
Based on the Eponymous Drama by Georges Bernanos
and the Novella The Song at the Scaffold by Gertrud von le Fort

Revival

08. October 2022

Opernhaus


In French with German surtitles

2 hours 55 minutes, one intermission

For adults and young people from age 16

Dates and tickets

Sa, 08.10.2022 / 19:30 – 22:25 h
Opernhaus / Revival
24,00 € – 69,00 € / red. from 6,00 € Cast calendar_open_alt
Musikalische Leitung Giulio Cilona

Blanche de la Force Nikki Treurniet Chevalier de la Force, ihr Bruder José Simerilla Romero Marquis de la Force, ihr Vater Michael Kupfer-Radecky Madame de Croissy, alte Priorin Marie-Ange Todorovitch Madame Lidoine, neue Priorin Kiandra Howarth Mère Marie Monika Walerowicz Sœur Constance Mercedes Arcuri Mère Jeanne Ruzana Grigorian Sœur Mathilde Beatriz Miranda Beichtvater Pawel Brozek 1. Kommissar Peter O'Reilly Arzt, später 2. Kommissar und Kerkermeister Lluís Calvet i Pey Diener Thierry, später Beamter Jakub Szmidt

Statisterie der Staatsoper Hannover
Fr, 14.10.2022 / 19:30 – 22:25 h
Opernhaus
24,00 € – 69,00 € / red. from 6,00 € Cast calendar_open_alt
Musikalische Leitung Giulio Cilona

Blanche de la Force Nikki Treurniet Chevalier de la Force, ihr Bruder José Simerilla Romero Marquis de la Force, ihr Vater Michael Kupfer-Radecky Madame de Croissy, alte Priorin Marie-Ange Todorovitch Madame Lidoine, neue Priorin Kiandra Howarth Mère Marie Monika Walerowicz Sœur Constance Mercedes Arcuri Mère Jeanne Ruzana Grigorian Sœur Mathilde Beatriz Miranda Beichtvater Pawel Brozek 1. Kommissar Peter O'Reilly Arzt, später 2. Kommissar und Kerkermeister Lluís Calvet i Pey Diener Thierry, später Beamter Jakub Szmidt

Statisterie der Staatsoper Hannover
We, 26.10.2022 / 19:30 – 22:25 h
Opernhaus
21,00 € – 57,00 € / red. from 5,00 € Cast calendar_open_alt
Musikalische Leitung Giulio Cilona

Blanche de la Force Nikki Treurniet Chevalier de la Force, ihr Bruder José Simerilla Romero Marquis de la Force, ihr Vater Michael Kupfer-Radecky Madame de Croissy, alte Priorin Marie-Ange Todorovitch Madame Lidoine, neue Priorin Kiandra Howarth Mère Marie Monika Walerowicz Sœur Constance Mercedes Arcuri Mère Jeanne Ruzana Grigorian Sœur Mathilde Beatriz Miranda Beichtvater Pawel Brozek 1. Kommissar Peter O'Reilly Arzt, später 2. Kommissar und Kerkermeister Lluís Calvet i Pey Diener Thierry, später Beamter Jakub Szmidt

Statisterie der Staatsoper Hannover
Th, 10.11.2022 / 19:30 – 22:25 h
Opernhaus
21,00 € – 57,00 € / red. from 5,00 € Cast calendar_open_alt
Musikalische Leitung Giulio Cilona

Blanche de la Force Nikki Treurniet Chevalier de la Force, ihr Bruder José Simerilla Romero Marquis de la Force, ihr Vater Michael Kupfer-Radecky Madame de Croissy, alte Priorin Marie-Ange Todorovitch Madame Lidoine, neue Priorin Kiandra Howarth Mère Marie Monika Walerowicz Sœur Constance Mercedes Arcuri Mère Jeanne Ruzana Grigorian Sœur Mathilde Beatriz Miranda Beichtvater Pawel Brozek 1. Kommissar Peter O'Reilly Arzt, später 2. Kommissar und Kerkermeister Lluís Calvet i Pey Diener Thierry, später Beamter Jakub Szmidt

Statisterie der Staatsoper Hannover
Su, 13.11.2022 / 18:30 h
Opernhaus / last performance in this season
21,00 € – 57,00 € / red. from 5,00 € Cast calendar_open_alt
Musikalische Leitung Giulio Cilona

Blanche de la Force Nikki Treurniet Chevalier de la Force, ihr Bruder José Simerilla Romero Marquis de la Force, ihr Vater Michael Kupfer-Radecky Madame de Croissy, alte Priorin Marie-Ange Todorovitch Madame Lidoine, neue Priorin Kiandra Howarth Mère Marie Monika Walerowicz Sœur Constance Mercedes Arcuri Mère Jeanne Ruzana Grigorian Sœur Mathilde Beatriz Miranda Beichtvater Pawel Brozek 1. Kommissar Peter O'Reilly Arzt, später 2. Kommissar und Kerkermeister Lluís Calvet i Pey Diener Thierry, später Beamter Jakub Szmidt

Statisterie der Staatsoper Hannover

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Musikalische Leitung Giulio Cilona
Inszenierung Dietrich W. Hilsdorf
Kostüme Renate Schmitzer
Licht Susanne Reinhardt
Dramaturgie Swantje Köhnecke


Blanche de la Force Nikki Treurniet
Chevalier de la Force, ihr Bruder José Simerilla Romero
Marquis de la Force, ihr Vater Michael Kupfer-Radecky
Madame de Croissy, alte Priorin Marie-Ange Todorovitch
Madame Lidoine, neue Priorin Kiandra Howarth
Mère Marie Monika Walerowicz
Sœur Constance Mercedes Arcuri
Mère Jeanne Ruzana Grigorian
Sœur Mathilde Beatriz Miranda
Beichtvater Pawel Brozek
1. Kommissar Peter O'Reilly
Arzt, später 2. Kommissar und Kerkermeister Lluís Calvet i Pey
Diener Thierry, später Beamter Jakub Szmidt


Chor der Staatsoper Hannover,
Extrachor der Staatsoper Hannover,
Statisterie der Staatsoper Hannover,

Description

Francis Poulenc based his opera on a true story that occurred during the final bloody months of the French Revolution. It unfolds the enthralling psychodrama of a young woman: Blanche de la Force hopes to overcome her severe fears of life behind the walls of a convent. But historic reality bursts into this sheltered place: The convent is dissolved by the revolutionary guards, the nuns are arrested, and Blanche escapes. But when her fellow sisters are sentenced to death, she voluntarily joins them on the scaffold.

Dialogues des Carmélites is one of only a very few operas sung predominantly by women – two male lead roles are opposed by a subtly differentiated female ensemble of six soloists and eleven singers from the opera choir. Dietrich Hilsdorf’s 2018 production reads between the lines of this martyrs’ drama and turns Poulenc’s opera into something much more than the adoration of beatified nuns by means of musical theatre. Several time levels are present at once: the French Revolution for its external impacts on the events, the times of emerging fascism in the early 1930s and the look of the 1950s, which corresponds with the music’s creation.

“Incredibly moving”, was Uwe Friedrich’s verdict on Deutschlandfunk about the production whose creative team “thankfully considers the audience to be intelligent enough to think for themselves”. Neue Presse witnessed “an overwhelming opera-experience” as the nuns sang Salve Regina in the face of their death, with the singing becoming progressively thinner as the sound of the falling guillotine resounded 16 times – a real theatre-coup!